Co je to práce s pochvalou?
Montessori pedagogika a metody jsou postavené na laskavém přístupu. Učitel by neměl hodnotit a posuzovat, ale měl by dát najevo, že dítě získalo novou dovednost. Všechny děti potřebují a hledají pocit bezpečí, jistotu a úspěch. Chtějí, aby si jich někdo všiml, chtějí cítit sebeuspokojení z provedené práce. Jakékoli hodnocení však může omezovat jejich svobodnou volbu. Nejdůležitějším cílem je to, aby děti prováděly to, co jim dodá vnitřní uspokojení. Pochvaly využíváme tak, aby se na nich dítě nestalo závislým. Mělo by cítit především sebeuspokojení. Nemělo by činnosti provádět pro pochvalu od dospělého. Vedeme děti především k sebeodpovědnosti, sebedůvěře a rovnocennosti. Předškoláci by měli mít radost z práce, pro školáky by měl být odměnou výsledek.
Dále by vás mohlo zajímat:
- Jak začít s Montessori doma?
- Jak v Montessori pracovat s chybou?
- Dřevěný variabilní nábytek pro děti BaaVi